دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شیردل در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

حمایت مراکز پویاشهر از ۷ هزار کودک کار و خیابان ایرانی و خارجی 

حمایت مراکز پویاشهر از ۷ هزار کودک کار و خیابان ایرانی و خارجی 
رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۷ هزار کودک کار و خیابان تحت پوشش خدمات مختلف مراکز پویاشهر هستند و هیچ تفاوتی بین کودکان کار ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد.
کد خبر : 895675

مریم شیردل رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: سازمان رفاه در حال  مراکزی با عنوان «پویاشهر» را ویژه ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان راه‌اندازی کرده است و شمار این مراکز هم اکنون به ۳۷ مرکز رسیده است.

وی تصریح کرد: در ۳۷ مرکز پویاشهر که خدمات مختلفی را به کودکان کار و خیابان ارائه می‌دهند، ۷ هزار کودک کار تحت پوشش هستند و کودکان کار خدمات متنوعی را در این مراکز دریافت می‌کنند. 

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: مهمترین و اولویت دارترین خدمتی که در مراکز پویاشهر به کودکان کار و خیابان عرضه می‌شود مربوط به آموزش و تحصیل به کودکان بازمانده از تحصیل است و در حال حاضر موفق به ثبت نام حدود ۴ هزار کودک در مدارس رسمی وزارت آموزش و پرورش کشور شده‌ایم و یک‌هزار و ۳۰۰ کودک کار هم از چرخه کار خارج شده‌اند.

شیردل در ادامه تأکید کرد: راهبری و مدیریت مرهکز پویاشهر توسط موسسات غیردولتی صورت می‌گیرد و مداخله در خانواده نیز مبحث دیگری است که در مراکز پویاشهر برای کودکان کار و خیابان تحت پوشش انجام می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: خدمات معیشتی، حمایتی، مسکن، بهداشت و درمان و آموزش سوادآموزی به والدین کودکان کار و خیابان نیز بخش دیگری از خدماتی است که به این کودکان و والدین آن‌ها ارائه می‌شود.

۹۰ درصد کودکان کار مراکز پویاشهر اتباع هستند!

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، تصریح کرد: در طول سال سازمان رفاه برنامه‌های متنوعی را برای مناسبت‌های مختلف برای کودکان کار و خیابان اختصاص می‌دهد و از آن جمله می‌توان به مراسم روز جهانی کودک، روز جهانی مقابله با کار کودک، شب یلدا، روز درختکاری، عید نوروز و جشن‌های دیگری که به بهانه برگزاری جشن خدمات متنوعی هم به کودکان کار و خیابان ارائه خدمات اشاره کرد.

شیردل یادآور شد: از مجموع ۷۰۰۰ کودک کاری که تحت پوشش مراکز پویاشهر در مناطق مختلف شهر تهران قرار دارند، ۸۵ تا ۹۰ درصد آن‌ها شامل کودکان کار اتباع هستند و هیچ تفاوتی در نوع ارائه خدمات به این کودکان و کودکان کار ایرانی وجود ندارد.

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به قوانینی که در کنوانسیون حقوق کودک وجود دارد، کشور ما ایران هم آن قوانین را پذیرفته و ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان نیز بدون هیچ تبعیضی به سایر کودکان ایرانی و غیر ایرانی صورت می‌گیرد. 

رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افرود: آخرین مرکز پویاشهر که تا به امروز در شهر تهران برای کودکان کار و خیابان راه‌اندازی شده است، مرکز پویاشهر منطقه ۸ تهران است و با توجه به تازه تأسیس بودن این مرکز تا کنون حدود ۵۰ کودک کار در مرکز پویاشهر منطقه ۸ تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته